
Wie heeft het bedacht dat een waxzegel alleen is bedoeld voor de achterkant van een envelop? Het is net zo leuk om de hele kaart in teken te laten staan van waxzegels, toch?
Inmiddels heb ik al aardig wat kleuren waxbeads in bezit, want net zoals ik dat met papier en inkt heb, wil ik graag alle kleuren hebben zodat ik mijn creativiteit volledig kwijt kan en dit niet belemmerd wordt door gebrek aan materiaal. Zoals mijn oma altijd al tegen mij zei, een slimme meid is op een de toekomst voorbereid, dus een goed gevulde hobbykamer is een must!!! Dat snappen jullie ook wel he, hahaha.

De waxbeads kan je normaal mixen met andere kleuren. Omdat ik al zoveel zegels op mijn kaart wilde, besloot ik om het per zegel bij 1 kleur te houden. Wel afwisselend van mat naar parelmoer zoals je ziet. De kleuren heb ik zo goed mogelijk op elkaar afgestemd en het is een mix geworden van blauw en groen tinten.

Verder heb ik de afdruk goud gemaakt en wat gouden details aangebracht met de wink of stella en een subtiel gouden draadje. Samen met papier en stempels Stampin’ Up, current en retired. Zo heb ik bijv. de prachtige achtergrond stempel ‘lasting linnen’ gebruikt i.c.m. de blendingborstel om schaduw aan de randen te brengen. Linen thread gebruikt als een subtiel draadje erom heen. De stansen zijn retired, want ik had nog geen leuke ‘kleinere’ blaadjes stanzen die current zijn. (Daarom die ook maar meteen besteld, haha) En het tekststempeltje komt uit de ‘bannerboodschappen’.

Nu ben ik benieuwd, gebruiken jullie wel eens waxzegels voor jullie projecten of overweeg je het?
Hopelijk zie ik je de volgende keer weer hier bij een volgend berichtje.
Lieve groet,
